Een dashboard, onmisbaar voor jouw MKB

De wereld van dashboards. Wij nemen je graag mee op ontdekkingsreis. Want als ondernemer wil je graag de juiste tools in handen hebben om weloverwogen beslissingen te maken. En je bedrijf te laten groeien. Dashboards zijn precies dat soort gereedschap hiervoor.

Eén helder overzicht 

Stel, je hebt een enorme doos met legosteentjes. Elk steentje staat voor een stuk informatie over je bedrijf. Zonder een dashboard is dit een enorme stapel waar je doorheen moet graven om de stukken te vinden die je nodig hebt. Maar mét een dashboard kun je die stenen sorteren. En iets moois bouwen. Dashboards helpen je dus met:


  • Selectie van relevante gegevens
    Je kunt precies selecteren welke informatie je wilt zien. Geen overbodige informatie meer, alleen wat je écht nodig hebt. Zo kun je in één oogopslag zien wat bijvoorbeeld de meest populaire producten zijn, zonder door bonnen te hoeven bladeren.

  • Grafische representatie van gegevens
    Cijfers en statistieken worden interessant. De grafieken, diagrammen en visuele elementen in het dashboard maken complexe gegevens begrijpelijk en helpen je om snel trends en patronen te herkennen.

Stuurin­formatie

Nu je gegevens inzichtelijk en begrijpelijk zijn, kun je slimme beslissingen nemen. Dashboards sturen je in de goede richting.


  • Up-to-date monitoring
    Dashboards bieden up-to-date inzicht in de prestaties van je bedrijf. Ze laten je zien wat er op dit moment gebeurt. Zo kun je direct zien hoeveel mensen je website bezoeken en hierop anticiperen.

  • KPI's en doelen
    Door meetbare KPI's en doelen in te stellen via dashboards, kun je de voortgang van je bedrijf in de gaten houden. En je strategie voortdurend verbeteren. Wil je het aantal klantbeoordelingen op je website met 10% verhogen? Met een dashboard kun je deze beoordelingen dagelijks volgen en bepalen of je op de goede weg bent.

    Lees hier meer over KPI’s die echt tellen voor het MKB

De implemen­tatie

Dashboards zijn als de GPS voor je bedrijf. Ze wijzen je de weg, helpen je obstakels te vermijden en zorgen ervoor dat je jouw bestemming bereikt. Maar hoe implementeer je het nu in jouw MKB?


  1. Kies de juiste dashboard software
    Het eerste wat je moet doen, is de juiste dashboard software kiezen. Kies er een die bij de grootte en behoeften van je MKB past.

  2. Het gebruik
    Een geweldig dashboard is nutteloos als je team niet weet hoe ze het moeten gebruiken. Dit betekent niet alleen uitleggen hoe het werkt, maar ook laten zien hoe het hen kan helpen hun dagelijkse taken beter uit te voeren.

  3. Onderhoud en updates
    Dashboards zijn geen eenmalige investering. Ze moeten worden onderhouden en regelmatig worden bijgewerkt. Zorg ervoor dat je software up-to-date is en blijf je data verbeteren naarmate je bedrijf groeit en verandert. Wij helpen je daar graag bij.

Ons ClearInsights dashboard

Ons eigen ClearInsights dashboard helpt je hierbij. Een vaste set producten, op maat gemaakt voor jouw situatie. Je kunt iedere dag alle data analyseren (algemeen of in detail) en sturen op de belangrijkste cijfers. Hulp nodig? Wij bundelen al onze kennis en fungeren als jouw externe BI-partner. En verlenen service, onderhoud en ondersteuning.


Dus, begin met het verkennen van de wereld van dashboards en laat je bedrijf bloeien!

Wil je ook aan de slag met data?

Neem contact op Lees meer over SkyClear
Gerelateerde artikelen

Meer lezen?